PROJECT

De techniek staat voor niets

Afgelopen jaar is er hard gewerkt aan de ontwikkeling van de app 'Hulp in Beeld'. Tijd voor een kennismaking.

Hulp in Beeld

Van start in 2018
De behoefte aan jeugdhulp is zeer divers en zo ook het zorgaanbod. Er zijn veel zorgaanbieders met ieder hun eigen diensten. Wat zorgaanbieder A precies onder een bepaalde behandeling verstaat en waarin dit verschilt bij zorgaanbieder B, is niet altijd even duidelijk. Voor alle professionals (ambtenaren, verwijzers en zorgaanbieders) die betrokken zijn bij hulp aan jongeren zijn we in 2018 gestart met Hulp in Beeld. Hulp in Beeld maakt de informatie over het zorgaanbod voor iedereen rechtstreeks toegankelijk. Dit 'digitale productenboek' was meteen een succes! De app is honderden keren gedownload.

Ontwikkelingen in 2019
Stap voor stap voegen we meer functies toe. In april zijn dat de functies 'nieuws en beschikbaarheid'. Met 'nieuws' kunnen professionals rechtstreeks door gemeenten en zorgaanbieders op de hoogte gebracht worden van wijzigingen in het zorgaanbod. Met de functie 'beschikbaarheid' geven zorgaanbieders aan of ze ruimte hebben voor nieuwe jongeren of dat er een wachtlijst is. Met Hulp in Beeld willen we eraan bijdragen dat jongeren op juiste wijze en op het juiste moment geholpen kunnen worden.

"Wat een handige app, dit scheelt mij zoveel tijd!"

Nieuwsgierig geworden?

Neem een kijkje en download de app in de Playstore of de Applestore. Je kunt ook kijken op www.hulpinbeeld.nl voor meer informatie.